Документи

Тарифа за таксите за пакетни услуги за кредитен продукт XTRA

1. МАКСО БЪЛГАРИЯ АД, ЕИК 204611425, наричано по-долу за краткост "Кредитор" отпуска Кредити с включени пакети от допълнителни услуги („Пакети“), при условия подробно описани по-долу в настоящата Тарифа.

2. Всеки кредитополучател има възможност да се запознае с условията на Пакетите преди и по време на подаване на Заявление за Кредит на Сайта, в Профил и по телефон и да избере предпочитания от него Пакет.

3. С подписването на настоящата Тарифа Кредитополучателят декларира, че се е запознал с условията на Пакетите и подава Заявление за отпускане на Кредит Xtra, като доброволно е избрал да ползва Пакета, посочен в Приложение №1 към Договора за кредит;

4. Навсякъде в тази Тарифа всички думи имат значението, което е дефинирано в Общите условия и в Договора за кредит.

5. За предоставените по съответния Пакет услуги, Кредитополучателят заплаща на Кредитора такса в размер, посочен в Приложение №1 към Договора за кредит. Таксата е включена като разход по Кредита при изчисляване на приложимия по договора Годишен процент на разходите.

6. Услугите, които Кредитополучателят може да ползва съобразно избрания от него Пакет, са следните:

  Вид Пакет

Описание на услугата

Пакет "Basic"

Пакет "Multi"

Пакет "Total"

Отстъпка от такси по Тарифа за таксите за действия по ограничаване на негативни последици при просрочие и услугите, приложими към договори за кредит Xtra (1)

Не

Прилага се отстъпка

Не се дължат такси

Приоритетно клиентско обслужване при обаждане на посочения телефон за контакт с Максо България АД (2)

Не

Да

Да

Промяна на падеж на вноска в погасителен план (3)

Такса в размер на 50.00 лв./25.56 € за 1 брой

Такса в размер на 25.00 лв./12.78 € за 1 брой

Безплатно

Издаване на удостоверение за липса на задължения (4)

Такса в размер на 50.00 лв./25.56 € за 1 брой, издава се в срок от 7 работни дни

Такса в размер на 25.00 лв./12.78 € за 1 брой, издава се в срок от 5 работни дни

Безплатно, издава се в срок от 1 работен ден

Достъп до съдържание с полезни съвети за по-добра финансова грамотност (5)

Да

Да

Да

Календар със сума за предсрочно погасяване в Профил (6)

До 7 дни

До 15 дни

До падеж

Опция за допълнителна сума в Профил (7)

Да

Да

Да

Отлагане на вноска(8)

Еднократно

Два пъти

Три пъти

Усвояване на Кредит на каса на Изипей

Безплатно

Безплатно

Безплатно

Усвояване на Кредит по дебитна/кредитна карта на Клиент

Безплатно

Безплатно

Безплатно

Заплащане на задължения по Кредит през epay.bg

Безплатно

Безплатно

Безплатно

Издаване на удостоверение за актуално състояние на Кредит(9)

Безплатно, издава се в срок от 7 работни дни

Безплатно, издава се в срок от 5 работни дни

Безплатно, издава се в срок от 1 работен ден

(1) Тарифа за таксите за действия по ограничаване на негативни последици при просрочие и услугите, приложими към договори за кредит Xtra е налична на https://xtra.bg/tariff

(2) Обслужването на клиенти се извършва в работно време, обявено на Сайта. Приоритетното обслужване се извърша при обаждане на официалните номера на Максо България ЕАД - 0700 20 021. В случай на опашка от едновременни входящи обаждания, Клиенти с Пакети „Multi“ и „Total“ ще бъдат разглеждани с приоритет от оператор.

(3) Промяна на падежна дата може да бъде направена след редовно погасяване на първа месечна вноска съгласно първоначалния погасителен план и в случай, че към датата на искането за промяна клиентът не е в просрочие. За срока на действие на договора клиентът има право на 1 брой промяна на падежна дата с до 10 дни.

(4) Срокът за издаване на удостоверение за липса на задължение за клиенти с Пакет „Total“ е 1 работен ден от постъпване на искането, за клиенти с Пакет „Multi“ е 5 работни дни от заплащане на дължимата такса, а за клиенти с Пакет „Basic“ е 7 работни дни от заплащане на дължимата такса. Удостоверенията се изпращат на Кредитополучателя чрез клиентския му Профил. В случай че Кредитополучателят желае да получи удостоверението в оригинал на хартиен носител, следва да посочи на Кредитора адрес за получаване на същото. В този случай, разходите за куриерски услуги са за сметка на Кредитополучателя. Клиентът трябва да подаде искането на посочените за контакт с Кредитора телефон и/или e-mail адрес.

(5) Съдържанието има за цел да представи по достъпен и разбираем начин основни финансови термини и понятия, с цел да съдейства на Клиента да повиши финансовата си грамотност. Съдържанието е с изцяло информативен характер и не следва да се тълкува като индивидуален финансов съвет, препоръка или консултация. Максо България ЕАД не носи отговорност за решения с финансов характер, взети от Клиента въз основа на предоставеното съдържание.

(6) В Профил Клиентът може да получи информация относно сумата, която следва да заплати, в случай че желае да изплати предсрочно Кредита си. Клиентът избира в календар конкретна дата, на която желае да извърши плащането, и сумата за предсрочно погасяване се изчислява към този момент. В зависимост от избрания Пакет календарът визуализира информация за различен период – определен брой дни напред от датата на справката, но не повече от броя дни до следващата падежна дата.

(7) Допълнителната сума в Профил е валидна за усвояване на сума по-малка или равна на вече погасения дял от главницата по активния договор на Клиента с XTRA при спазване на вътрешната кредитна политика на Максо България АД.

(8) Съгласно избрания Пакет, условията за отлагане на вноска са следните:

- за Пакет „Basic“ – След заплащането на две месечни Погасителни вноски Клиентът има право да отложи една месечна Погасителна вноска, която не е падежирала и при условие, че няма допуснато просрочие по Кредита към датата на искането за отлагане, отправено до посочените за контакт с Максо България ЕАД телефон и/или e-mail адрес. В случай на одобрение, Срокът на Кредита ще бъде увеличен с един месец, при запазване на всички останали условия, посочени в договора за кредит и приложенията към него. При настъпване на това събитие, Максо България ЕАД изпраща актуализиран погасителен план на Кредитополучателя в Профила му и на електронния му адрес.

- за Пакет „Multi“ – След заплащането на две месечни Погасителни вноски Клиентът има право да отложи до две месечни Погасителни вноски, които не са падежирали и при условие, че няма допуснато просрочие по Кредита към датата на искането за отлагане, отправено до посочените за контакт с Максо България ЕАД телефон и/или e-mail адрес. В случай на одобрение, при всяко отлагане Срокът на Кредита ще бъде увеличен с един месец, при запазване на всички останали условия, посочени в договора за кредит и приложенията към него. При настъпване на това събитие, Максо България ЕАД изпраща актуализиран погасителен план на Кредитополучателя в Профила му и на електронния му адрес.

- за Пакет „Total“ – След заплащането на две месечни Погасителни вноски Клиентът има право да отложи до три месечни Погасителни вноски, които не са падежирали и при условие, че няма допуснато просрочие по Кредита към датата на искането за отлагане, отправено до посочените за контакт с Максо България ЕАД телефон и/или e-mail адрес. В случай на одобрение, при всяко отлагане Срокът на Кредита ще бъде увеличен с един месец, при запазване на всички останали условия, посочени договора за кредит и приложенията към него. При настъпване на това събитие, Максо България ЕАД изпраща актуализиран погасителен план на Кредитополучателя в Профила му и на електронния му адрес.

Клиентът има възможност да направи второ и следващо по ред искане за отлагане на вноска (приложимо при Пакети „Multi“ и „Total“), при условие че е погасил изцяло и в срок две месечни Погасителни вноски съгласно актуализирания погасителен план.

(9) Срокът за издаване на удостоверение за актуално състояние на Кредит за клиенти с Пакет „Total“ е 1 работен ден от постъпване на искането, за клиенти с Пакет „Multi“ е 5 работни дни от заплащане на дължимата такса, а за клиенти с Пакет „Basic“ е 7 работни дни от заплащане на дължимата такса. Удостоверенията се изпращат на Кредитополучателя чрез клиентския му Профил. В случай че Кредитополучателят желае да получи изисканото удостоверение в оригинал на хартиен носител, следва да посочи на Кредитора адрес за получаване на същото. В този случай, разходите за куриерски услуги са за сметка на Кредитополучателя. Клиентът трябва да подаде искането на посочените за контакт с Кредитора телефон и/или e-mail адрес.

За неуредените в настоящата Тарифа въпроси се прилагат условията на Договора за Кредит и приложенията към него.

Настоящата Тарифа е приета от ръководството на Максо България АД на 01.07.2025 г., от която дата влиза в сила и на която дата същата е публикувана на сайта - https://xtra.bg/.